söndag 8 augusti 2010

Regnet det bara öser ner.........

Jag kan tycka OM att det regnar somliga dagar, man får gjort något inomhus, efter sommarens varma dagar
när man bara har varit ute. Denna söndag har det regnat från morgon till kväll och man märker att man inte 
har kommit in i "hundlivet" till 100%. Var är mina gummistövlar? Som jag inte alls tyckte det var panik att köpa, men just idag söndag blev det panik för min underbara hund tycker inte alls det gör något om det regnar, hon är lika glad för det! Så runderna blir dom samma som när det är sol. Efter andra rundan under söndagen blev det "gummistövel" panik och något till Selma som skyddar mot regnet så hon inte skakar av köld när hon kommer in. Eftersom husse var ute och körde kommenderade jag honom att köra raka vägen till Rusta för där hade jag hört (hundägare i mellan) att de hade regncape till hundar som var både billigt och bra. Resultatet ser ni här ovan, sen om Selma tyckte om det?!?! Ja det är en annan sak, men ryggen var snustorr efter vår nästa runda och förhoppningsvis tyckte Selma det kändes skönare när vi kom in. Och mina gummistövlar då??? Japp, just det. det är viktigare att Selma är torr, än mina fötter.......
/Matte Maria



Här blev matte inte glad, kan jag säga.........
Husse och jag tog rundan nere vid havet när det hade blivit mörkt
(Vilket matte aldrig skulle göra.) Och vips! Trilla jag ner i någon sorts gyttja.

Här är det jag som inte är så glad!!
Men gyttjan måste bort, sa matte.



Väck mig när det är mat!

Mina nya matskålar. Dom är jättebra!

Vadå! SLUTA! Vadå! NEJ!
Detta är väl inget stort hål!?!?


Ja,men här uppe på bordet kan jag väl inte stå!
Jag är väl färdig borstad?


Ta ner mig nu!!

Denna var god kan ni tro!
 Hitta jag hos min vän Pumas familjs Farmor och Farfar.
Här tar Pumas matte upp mig för att se vad jag stoppat i munnen.


Vad är du för en!!!!!!!!!

Så gör jag också när jag träffar andra hundar!
Lägger mig på rygg.


Okej då. Du får väl sticka...........
Matte säger att jag inte får göra något taskigt med dig.
Ja, mina vänner detta var allt för den här veckan.
Hoppas alla får en bra vecka!

5 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder på 'nästansyster' Selma! Jag har inte fått någon regnkappa ännu, men skulle ha behövt en idag. Min matte blev grön av avund över de fina matskålarna - bar hittar man sådana?
    Leia

    SvaraRadera
  2. Vilken underbart söt liten "cockerkalv"! (Jo, ni ser ut så i den åldern!Benen växer lite fort tror jag:))
    O matte får tydligen lektion i att cocker håller med om att det inte finns nå't sdåligt väder... Men hon har ju haft amris, så hon kanske är liiite glad vid jämförelse:)

    SvaraRadera
  3. Ja, matskålarna! var är de köpta? perfekt så öronen hamnar utanför antar jag.
    Duktig du var som inte åt upp gräshoppan tycker jag :)

    SvaraRadera
  4. Jättefina matskålar.
    Sådana vill matte också ha till oss.
    Vart har ni köpt dem??????
    Och vilken underbart charmig liten tjej du är Selma.
    Vi kommer ihåg när du snodde lillmattes ena sko hos Birgitta.
    Du var så stolt när du gick iväg med den i munnen.
    Vov från grabbarna boys!!!

    SvaraRadera
  5. Sötnos!
    Idag har vi varit och hälsat på hos Birgitta!
    Ja hon som är vår ur moder.
    Alltid lika kul och komma till Kennel Cockett idag fick jag busa med Baily, Flisan. Muffin och Tessie. Va fin du blev i din regn rock superfin.
    Så många härliga bilder.
    Ha det gott!
    Tass Ricco & Towe

    SvaraRadera