söndag 29 maj 2011

LITE AV VARJE...

Här kommer lite bilder på Selma som är tagna under våren. Eftersom vi inte bloggat så ofta blir det
lite bilder både på det ena och andra. Vad jag märker nu är att Selma inte lyder lika bra som hon har gjort.
Ibland hör hon och ibland inte. Men skam den som ger sig. På kursen vi gått säger de att man inte skall tjata
ord till sin hund. ex sitt. En gång skall räcka. Godmiddag.. det funkar inte. Säger jag något en gång så skiter hon i mig, men upprepar jag det är det precis som om hon förstår att det är allvar. Ja, vi får väl se hur det slutar.

/Matte Maria




 Vad är det man säger, det bästa som finns sätter 
man på bordet.
En helt vanlig söndags morgon. Jag har hoppat upp på 
puffen. Det går ingen nöd på mig inte.....

Här är vi ute på sturup med hund kursen. Vi skall
spåra. Det var attans roligt. Jag var riktigt bra på det! 

Här kör vi lite lydnad medan det andra laget
spårar. 

Jag kan vara riktigt bra på mycket...............
Ni ser hur lydig jag är. Jag vet inte vad matte
pratar om när hon säger att jag gör lite som 
jag själva vill.

Jag skulle vilja säga dåligt ledarskap............
Tur inte matte förstår vad jag säger............

Något annat jag är bra på är att vara arbetsledare...
Kollar så husse sköter sig. Jag måste vara med överallt
där det händer saker.

Vad händer nu.........


Vårens första hopp på studs mattan...
Se upp lillmatte här hoppar jag upp!!!
Jag kan allting!!!!! Kan lillmatte hoppa, så kan jag!
Det trodde ni inte va? Inte matte i heller!

Här är jag inte populär. Vi är och hälsar på husses pappa
familjens farfar. Där farfars fru precis berättat så härligt
det är med alla blommor som kommit upp....

Visst är det härligt! Kunde inte säga det bättre själva!
Så jag la mig över alla blommor och bet av blomma för blomma.
Matte ville gå under jorden. SELMA! skrek hon.
Kan det skriket menas med att hon oxå blev överväldigad över 
alla blommor???




Här är vi på hund fältet i Malmö........
Lillmatte gör lite agility med min kompis Gucci och mig.
Gucci går jätte fint med  lillmatte. Så fint vill inte jag gå.
Här blev jag nyfiken på ett rör.
Titta vem jag träffa på hund fältet.
Morris från Kennel cockett. 
Matte tyckte han var dunder söt.
Vi hade en rolig förmiddag tillsammans. 


Ja, mina vänner ........
Det var allt för denna gång.

3 kommentarer:

  1. Åh, vad vacker du har blivit, Selma!
    Det där med lydnaden kommer nog tillbaka - du vet väl hur tonåringar kan ha bomull i öronen...

    SvaraRadera
  2. Å vad härligt å se alla fina bilder på Selma och vad hon hittar på!
    Ibland så säger bilder så mycket mer än ord!
    Ha det gott!

    Kramis Ricco & Alfons å nospuss till söta Selma!

    SvaraRadera