fredag 13 maj 2011

Mycket har hänt..........


Jag vet inte vad jag skall säga....mer än att det var ett bra tag sen.
Som jag berättat tidigare så är jag ingen stjärna på blogga. Nu hör det
till saken att Selma tuggat i sönder två kablar till datorn, ja inte på en och samma gång
utan vi har hunnit ladda datorn emellan och lagom till det är dax att ladda den igen så har jag lagt den
på ett perfekt ställe så Selma kan ta den och tugga i sönder den. Då tar det några dagar för K (husse kenneth) att smälta detta innan han har förmågan att åka iväg och köpa en ny Nu har jag lovat mig själva att den tredje sladden tänker jag vara mer försiktig med. Ja,ja nog om sladdar.

Selma mår bra hon är över året nu. Vi har gått färdigt unghundskursen och det gick bra över förväntan. Hon hatar (och då använder jag ett snällt ord) att bli klippt och borstad. Men vad är det man säger "skall man vara fin får man lida pin" Hon är glad och har även visat lite attityd (försöker) vid några få tillfällen. Ja, med andra ord en ganska normal hund för många, men en helt underbar hund för mig. Här kommer några bilder. Dessa bilder var meningen att jag skulle visa för länge sedan. Kanske inte de bästa, men håll till godo.

/Matte Maria





Japp, här är jag.......
Detta är Gucci och jag vi är på Limhamnsfältet med våra
hussar och mattar.


Vänta, just nu har jag inte tid med fler foto........
Känner att jag fått upp ett spår.

Kan du förstå Gucci att matte blir toss på mig
när vi går kurs. Jag älskar att gå med nosen nere i marken.
Kom igen, pröva du med.


Okej då, jag leker med dig istället för gå med nosen
nere hela tiden.

ohh. Nu kommer husse. Underbart!!!!
Jag springer direkt till fönstert när jag hör att husse eller matte
kommer. Varje dag ser de mig här i fönstret.

Här är en gammal farbror. Husses brors hund. Farbror Morgan 13år
Honom får jag inte igång hur jag än försöker...........
Denna bilden får avsluta. Matte återkommer snart har
hon lovat.

3 kommentarer:

  1. Att avsky pälsvård och kloklippning har du gemensamt med Nanna. Ni verkar vara två damer som vet vad ni vill...
    Kram!

    SvaraRadera
  2. ÅÅÅ va kul att ni e igång på bloggen.
    Ricco gillar inte heller pälsvård inte roligt alls men klorna är inga problem å Alfons den lilla busen bara Älskar pälsvård ju mer man håller på med honom desto mer gillar han det han skulle man kunna hålla på och ha pälsvård hela tiden. Ricco har med näsan i marken mer eller mindre hela tiden , Alfons har mycket att kolla men vist nosar han med i marken.'Kul att ni e här igen Skall ni på någon utställning?

    Ha det gott å Hoppas vi syns snart på bloggen igen.

    Ricco & Alfons & Towe

    SvaraRadera
  3. Hej Hej På Er!
    Hoppas att allt e väl med er!
    Skall ni på någon Cocker träff hos Birgitta?
    Ha det gott å Nospussar till Selma från Ricco & Alfons.

    SvaraRadera