lördag 26 juni 2010

11 veckor


Man glömmer hur det är att ha en valp i huset lika mycket som man glömmer hur det är att ha en baby i huset och tur är väl det eftersom lika jobbigt det är lika mycket glädje är det.

Vi har turen att ha en alldeles underbar liten valp, hon är jätte jobbig inget snack om saken mycket skinn på näsan och är oftast (än så länge) inte rädd för något. Men jag kan nog säga att det är vi hussar och mattar som gör mycket hur våra hundar skall vara om man har köpt en hund med goda meriter. Vi har varit ganska positiva till allt nu i början eftersom vi gärna vill ha en trygg och orädd  valp, vi får väl se om ett år hur vi har lyckats. Selma har hunnit bli 11 veckor vi har lärt henne sitta och det går ganska bra hon kommer på inkallning vilket hon har gjort en längre tid i alla fall när det inte är något väldigt intressant ute. Men skam den som ger sig, vi övar, övar och åter övar. Nätterna är väl si så där. Vi sa från början att i sängen skall Selma aldrig vara!!! Var tror ni hon sover???? Jo i sängen, underbart men jobbigt hon sover ett per timmaar i streck sen går hon upp på min huvudkudde och lägger sig över min hals och somnar gott! Men hur gott sover matte? inget vidare så Selma får vackert flytta på sig för att lägga sig uppe vid mitt huvud och med tassen på mitt hår som hon fram emot fem sex på morgonen ligger och tuggar på......... Mmmmmm vad säger man ingenting eftersom man är morgon trött. / Selmas matte

Här har jag det skönt i vår solstol......just nu biter jag på allt här har jag fått en pinne.


Här pussar lillmatte mig.....Mmmmm jag njuter. 

Tror ni matte ser mig nu???? Jag måste bara försöka knycka en blomma innan hon kommer.

Jag älskar pinnar. När jag är ute på mina runder tar jag gärna med mig en pinne hem. sen lägger jag dem i trädgården. Här försöker jag ta tillbaka en pinne som min vän Puma tagit.


Här på dessa bilder är jag jätte blöt, jag har varit med husse och vattnat blommerna.


Vad gör husse nu då??????? Vi hade väl lekt klart med vattnet? eller???
För nu tog jag min älskade pinne.

Denna bilden får avsluta.......
Här går jag på min sista kvällsrunda för idag. Bakom mig är öresundsbron och ängen där det går många får. Vi skall ta lite bättre bilder på detta vid ett annat tillfälle.
Jag hoppas alla har haft en trevlig midsommarhelg! Det har jag och min familj.
Nu säger jag hej då för denna gången, och vänder nosen mot min 12:e vecka.


1 kommentar:

  1. Men vad kul att jag hittade Selmas blogg! Verkligen trevlig läsning och dessutom har jag ju träffat Selma 'live' när vi häsade på hos Cockett och när vi hämtade vår lilla bebis, Leia. Nästan jämngamla är de ju så det blir extra kul att följa er.
    En hemlis måste jag avslöja också: Leia sover också i sängen...

    SvaraRadera