söndag 4 juli 2010

VAD TIDEN GÅR FORT...

Nu är Selma 12 veckor i en månad har hon varit vår. Nu är det dax för mig att börja jobba och det är med blandade känslor man kommer väl att vara "Selmasjuk" hela dagen i morgon. Nu får husse njuta lite av att vara hemma och det är väl rättvist.(eller??) Veckan som varit har vi hunnit med att ta den andra sprutan vilket gått bra. Vi tränar för fullt när det gäller att få Selma rumsren men det är lättare sagt än gjort. Hon är ute i trädgården hela dagarna och där kissar hon men vi vill ju gärna gå ut med henne så hon kan börja förstå att det är på våra promenader hon skall kissa och bajsa (ni vet ju hur duktig man vill vara) men vem orkar gå ut på promenad i 25-30 grader värme inte Selma och det är ju helt förståligt. Vi väntar även på att de skall höra av sig från valpkursen med ett start datum det skall bli jätte spännande när det väl sätter i gång. Vi har även köpt en cykelvagn till Selma så vi kan åka och bada men det tyckte hon inte alls var kul!!!!! Och vi som trodde att hon skulle älska det och förstå hur kul det är när hon kan följa med överallt, men nix pix roligare har hon haft det. Ja, annars har veckan gått bra. / Selmas matte


Här vet jag att något obehagligt skall hända...........
Japp, ja visste det SPRUTAN.
Här sitter jag och lillmatte i en cyckelvagn som jag fått.
Kan husse och matte verkgligen tro att jag som hund skulle gilla detta???
Gud vad skönt att sova i rabatten, svalt och skönt
Kolla här vad jag har släppat med mig hem..... Javisst! En pinne!.
Jag försöker petta in den till dig så kan vi leka båda två med den.
Nu tror jag att de skall försöka lära mig att kissa......
Då är vi ute och går på detta viset. Nja, kanske inte alltid med en boll i munen.


Där jag bor kan vi hundar bada, det är väldigt grundt.
Jag vet inte om jag gilla det, lillhusse gick med mig ut i vattnet.
Snälla lillhusse jag kan väl få komma in???
Jag lovar att inte bita sönder tältet.
Ja, detta var allt för denna vecka.......
Nu vänder jag nosen mot min 13:e vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar