tisdag 13 juli 2010

DET GÅR FRAMÅT..........

Det går framåt, iallafall är det vad vi tror och tycker: Det känns som om Selma har börjat lyssna mer. Så känner jag på måndagen och tisdagen sen på onsdagen kan man prata med henne och vill ha hennes uppmärksamhet och blir totalt nonchalerad och tror att hon eventuellt har blivt döv eller om det är något annat fel för att i nästa stund se att hon tittar lite under lugg, och jag tror att hon tänker: Jag hör att du kallar men jag skiter i dig. Samtidigt som hon ändå vill veta vad jag gör när hon nonchalerar mig.Mmmmm då kan man ändå inte låta bli att tänka. Underbara hund! Annars har det inte hänt så mycket denna vecka mycket beror nog på att det varit så varmt att man faktiskt inte orkat göra någonting. Riktigt roligt att ha fått lite "bekanta" genom bloggen: Bloggen skulle vi egentligen bara ha som jag sagt tidigare för vår uppfödare Birgitta på kennelcockett eftersom min son och jag inte visste om vi skulle vara bra på detta eller ej. Om vi är bra eller ej, så är det jätte kul att veta att folk läser och vi tycker det är roligt att följa andra på deras sidor.

/Matte Maria


Här är en av mina favorit platser..........
Trappan utanför ytterdörren, här har jag koll på ALLT!

 
Jag har det så skönt!!!!!!!!!!
Vad nu? Kommer matte säga att jag måste komma in?
Vad är det som händer där borta tror ni?
Vad håller husse på med egentligen?

Ja, då var denna veckan slut.........
Jag har varit busig som vanligt, ja,ja jag kallar det framåt. Matte har arbetat så det
har varit ganska lugnt, hon säger hon behöver en vecka att komma in i allt?!
Vad hon nu menar med det. .......
Hoppas alla får en bra vecka.

6 kommentarer:

  1. Er blogg är underbar.
    Jättekul att få följa Selma.
    Lite speciellt är det för man har ju kelat med henne några gånger innan hon flyttade hem till er.
    Ha det så bra i sommarvärmen.
    Vov o kram från oss!!

    SvaraRadera
  2. Det är verkligen jättekul att ni börjat blogga! Särskilt eftersom Selma och Leia ju nästan är syskon... Ser att hon är lika tonårsgänglig som Leia - är Selma också ett matvrak?

    SvaraRadera
  3. Du låter som en alldeles väldigt vanlig valp, gumman! Lyssna på matte?? Kan man väl göra OM MAN HAR TID!! Mycket viktigare lära matte att lyssna på DIG - då kan vi börja tala framsteg:)
    Jesper och Assar
    Och ni har fått igång en helfin blogg!

    SvaraRadera
  4. Vilken sötnos!
    Ett Riktigt litet charmtroll.
    Ja det är väl som med barn ibland de bara stänger av öronen.
    Sen blir man ju så lurad av deras otroliga charm
    Det äe alltid roligt att läsa upptåg och vad som händer när man har samma uppfödare eller samma ras.
    Och sen får man ju skriva när man har tid och lust.
    Ha det gott och var rädda om er i värmen.
    Vov vov Ricco & Towe

    SvaraRadera
  5. Hej! Vad roligt att hitta en hundblogg till. Bor ni neråt i landet som många andra bloggare? Vi bor själva utanför Linköping. Härlig blogg och mycket bilder. Ha en skön söndag. / Madde o Teddy

    SvaraRadera
  6. Åh en ny hundblogg att läsa...så kul :) Om jag inte tar helt fel så har Er Selma och min Freija samma pappa :)

    SvaraRadera