lördag 8 januari 2011

DETTA HAR HÄNT..........














Ja nu är julen över, julen blev nytt år. Vi har under nyårs helgen varit i Hestra, Isaberg som ligger nära Värnamo. Där har familjen åkt skidor och jag och Selma har mest promenerat. Selmas första semester. Det gick jätte bra. Några dagar efter vi kom hem började Selma att löpa. 9 månader går hon mot nu i morgon söndag för att vara exakt, var har tiden tagit vägen????? Hon är en liten nätt ung dam som är hängiven sin familj (ibland lite för mycket) men man känner sig oerhört betydelsefull. Ja, med andra ord vår underbara Selma börjar bli stor, vilket har sin tjusning det med. Men man kan ju inte låta bli att bli lite valpsjuk när man ser de under bara valparna som Cockett just nu har. BEDÅRANDE!




Julafton, nu är vi på väg till släkten. Dagen till
ära en rödrosett, vad nu detta skall vara bra för!?

Matte säger att hon behöver inga julklappar.
Jag är hennes bästa julklapp. Fast jag kom mitt i sommaren.
Här är vi på semester några dagar.
hit gick matte och jag varje dag för att se om vi kunde
skymta någon från familjen
Jag kan inte se någon än.......
Jo, vänta.........
Jippi! Lillmatte! Hon såg att vi stod här!
Nyårsafton, den fira jag med min kompis Puma.
Som självklart var med på resan.........
È det konstigt att jag är familjekär?!
Inte alls, alltid är det någon som myser med mig.
Här är det Pumas matte Åsa.
Här är deet min älskade lillhusse som gosar med mig.
Nä, men går de idag igen utan mig!!!!!!!!!!!!!
Jag vill oxå följa med.
Min plats i stugan. Japp ni ser rätt....Under bordet.
Orättvist. Matte tyckte hon gjorde något bra att lägga min plats under bordet.
Hon var rädd att lillhusse och hans kompis skulle trampa på mig. Ni vet liten stuga
och två stora killar på 15 år. Jag skulle inte vara i vägen där.
Men jag vill vara i vägen.
Så glöm platsen under bordet!
Här är min plats.
Vad hände här!? Börja det snöa på min nos?!
Ja, in i bilen nu med er.
Vi skall hem!
Borta bra men hemma bästa!
För er som inte ser det. Jag har blivit trimmad.
Nja trimmad och trimmad, putsad. Jag fick hur otäcka tovor
som helst under magen så de tog bort dem vilket var jätte skönt och då passade de på att ta
lite puts uppe på huvudet. Fint va!

Ja, mina vänner. Det var allt för den här gången.
/ Selma

9 kommentarer:

  1. Du är jättevacker, Selma! Ett sådant fint cockerhuvud som tittade fram där under pälsen! Jag försöker trimma Leias huvud också, men tycker pälsen sitter som berget...

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Lilla sötnos...härlig semester ni ser ut att ha haft.

    SvaraRadera
  3. Hej sötnos!
    Vad mycket kul och mysigt du haft!
    Börjar visst bli vuxen va'? Var bor du? Kan du ta lite mer "semester" och komma hit? Medan du luktar så där alltså...
    PUSS!
    Jesper och Assar
    (och matte, som mest rodnar över herrarna)

    SvaraRadera
  4. Vilket underbart inlägg där vi fick vet hur du haft det.
    Det gillar vi!!
    Visst blir man valpsjuk när man ser Cocketts valpar, speciellt när man precis varit där och träffat dem.
    Vov och Kram!!

    SvaraRadera
  5. Å va kul att ni e tillbaka!
    Kul att Läsa om allt du varit med om.
    Åkte du inte pulka? hihihi.
    Tycker du e så fin i Rosetten.
    Vi skall med ha Pälsvård hihhi Ricco är ingen Älskare av det utan det får gå ett onödigt ont enligt honom.
    Ha det gott.
    Vov vov från Ricco & Alfons med matte.

    SvaraRadera
  6. Visst har Birgitta underbara valpar nu fast jag har ju ett gäng egna just nu att mysa med. Hon är en sån söt liten tjej och hennes huvud är underbart. Vilken mysig semester ni haft fst i år behöver ju nte ens vi i skåne vara avundsjuka på snön. Kramisar Carina

    SvaraRadera
  7. Hej Å Hå!
    Hoppas att allt är väl med er!

    Vovo vovvov Ricco & Alfons Å Towe

    SvaraRadera
  8. Hej Hej Selma!
    Hoppas att allt e bra med er!
    Kan tänka mej att du vuxit som bara den!
    Va gör du nu förtiden?
    Vi Går på Valpkurs med Alfons som blir 5 Månader nu den 7 /4 å vad tiden rusar iväg!
    Matte har anmält mej Alfons Till lydnadskurs direkt efter valpkursen så här är det hårda pix hihihi!
    Ha det gott1

    Vov vov på dej Selma med familj

    från Ricco & Alfons å Towe

    SvaraRadera