torsdag 9 december 2010

HÄR ÄR JAG IGEN........

Det har dröjt länge sedan matte skrev, men nu är jag
här igen. Det kan vara så ibland med matte att hon dröjer att skriva.
Här är jag i alla fall med min mus från Ikea.


Vad gör husse ute?????? Vad är det för vitt han kastar
åt alla håll..............

Kom igen matte. Detta är ju toppen! Nu förstår
jag varför husse hade så roligt utanför fönstert.
Detta vita som kallas snö är ju super duper kul.


Se upp! Här kommer jag.............

Japp, ni ser rätt det är jag som är på bilden...
Matte har gudat ut mig i något som skall vara bra
när man är ute och slänger sig i vatten pölar och annat.
Mig bekom det inte att jag fick en sådan dress på mig.

Som ni ser fick jag även använda den när det var kramsnö som fastna
i pälsen. Det underlätta ganska mycket för matte och husse.........

Får jag presentera ..........................
Min kompis Ossi han brukar vi träffa när vi är ute och går våra runder.


Han är så snäll......
Han leker gärna med mig en liten stund. Honom har
jag träffat sen jag var valp.
Och vet ni?.....
Ossis matte gillar jätte, jätte, jätte mycket röda cockrar.

Så här jobbig är jag nu så länge snön finns........
Jag vägrar att gå in, jag lägger mig och drar mig bakåt, medan
matte eller någon annan drar framåt.
Efter allt bus i snön blir man så här trött...........
Finns inget bättre än att få krypa upp i mattes säng.
Jo, kanske om jag hade fått krypa upp i husses, men tyvärr
får jag inte det.
Ja det var lite från mig. Jag lever och har det bra.
Hoppas det inte dröjer lika länge till nästa gång.
/ Selma och matte Maria



7 kommentarer:

  1. Vad roligt att ni är tillbaka! Leia blev jätteavis på Selmas mus - hon skulle nog vilja ha en egen. I brist på möss jagar hon strumpor.

    Overallen ser fin ut - är på jakt efter en passande till Leia. Var ar ni hittat den?

    Hälsningar från oss!

    SvaraRadera
  2. Så kul med ett nytt inlägg och vilka härliga kort :) så kul att se dig..du är jättesöt

    SvaraRadera
  3. Vi har undrat vart du har hållt hus.
    Vad du har växt säger vi bara, du är ju ingen liten fjuttig valp längre utan en vacker ung dam ju!!
    Och din kompis han gillade vi, speciellt vi smågrabbar.
    Och vet du, med sådana kompisar kan man göra precis som man vill med.
    Att dra dem i svansen, bita dem i benen eller hänga sig fast i öronen spelar ingen roll.
    De bara accepterar det.
    Det gör iallafall vår kompis.
    Vov från grabbarna boys!

    SvaraRadera
  4. Va kul att ni är här igen.
    Ja jag förstår att det är svårt att få tiden att räcka till.
    Min matte önskar att hon hade mer tid.
    Va kul att se att du växer å har så kul.
    En skön känsla med första snön.
    Förstår att du inte vill gå in.
    Ja det är bra att vara ordentligt kläd när det regnar eller är kram snö.
    Ha en skön helg Selma!
    På återseende.
    Vov vov Ricco & Towe

    SvaraRadera
  5. God Jul Selma!Med Familj!
    Å Vad spännande idag är det äntligen Julafton.
    Kram Ricco & Towe

    SvaraRadera
  6. Gott Nytt År på er!
    Hoppas vi ses snart på bloggen igen alltid kul att läsa vad du hittar på!
    Hoppas du haft en trevlig Jul.
    Vov vov Från Ricco & Towe

    SvaraRadera
  7. Hej Selmaflickan!
    Vi hittade dig på grabbarna boys blogg och tyckte du var så himla lik vår cockerflicka som heter Stella. Skulle vilja skicka en bild på henne så ni får se men vet inte hur man gör.
    Stella kommer från Heimarkenskennel i Nybro så om ni går in där kan ni se henne som valp. Då hette hon Rödluvan!
    Vi tycker iallafall att Selma är en förtjusande cocker och visst är det underbart med valp!
    Ha det så gott hälsar matte Jennie och Stella

    SvaraRadera