söndag 29 augusti 2010

Renoverat

Den senaste tiden har gått åt att renoverat lillhusses och lillmattes rum. De har bytat rum och då skulle det målas, ändras och handlas nytt och mitt i allt detta kaoset skulle där vara tid till lilla mig med, så mycket mer har matte inte haft tid till. Jag har kännt mig smått förvirrad, inte vetat vad som har hänt. Jag vill ju vara med för att se vad det är som händer. Jag kan nog tycka att jag hjälpt till lite, jag bär ut alla grejer från rummen som matte och husse använder till renoveringen (sen att de inte har använt sakerna klart förän jag tar dem är en helt annan sak) Vilket de borde uppskatta mer än att säga - NEJ SELMA eller - FY SELMA. Något annat som hänt i veckan är att  Matte och jag har börjat gå längre runder då och då. Det är härligt kan ni tro, jag springer lös och får lukta i det höga gräset. Matte har mig lös ofta, just nu övar vi på att jag inte skall springa fram till alla människor jag ser. Vilket är himla svårt. Ja, så här har min senaste tid set ut. Men nu är renoveringen färdig. Så förhoppningsvis får matte tid till annat.
/ Selma









Vilken skön säng du har lillmatte.....
Men du?!?! Vad skall vi göra åt hunden som ligger här?
Den är ju hel dööö!!!

Men vänta....... om jag gör konstgjord andning.
Inget händer Va?????
Nix.. Inget hjälper inte ett livs tecken.
Jag ligger kvar om det skulle hända att min kompis vaknar.
Här är en brud som lever i allra högst grad.
Alice, hon är inte alls glad för mig hon gillar inte andra hundar.
Hon är inte alls social säger hennes matte. Men jag älskar att retta henne.
Jag känner att hon inte gillar mig men ändå vill jag gärna ge henne ett tjuvnyp.

Ser ni vad jag har i munnen?
Ser ni den bättre nu??
Råtta från ikea. Min nya leksak.

Ja detta är vad som hänt den senaste veckan....
Matte har renoverat och jag har bara fått hänga med liksom....
Önskar er alla en tevlig vecka.

5 kommentarer:

  1. Fina Selma!
    Du är också underbar!!
    Vov från grabbarna boys!!

    SvaraRadera
  2. Sätnosa!
    Tror du var jätteduktig på att hjälpa till med renovering:)

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar header! Och fina bilder! Selma, du är så söt, så söt!!!
    Kram på dej och matte!

    SvaraRadera
  4. Så fina foto ni tar på selma!!! den på lillmatte och selmis borde ni rama in tycker jag :) Snart kommer jag igen så vi kan mysa! puss o kram på er

    SvaraRadera
  5. Vaknade din kompis i sängen någon gång ;)

    SvaraRadera