tisdag 10 augusti 2010

Selma på kurs.....

Vi började på kurs i måndags (valp kurs) Jätte trevlig tjej om hade kursen så den blir nog bra.( jag hade hört mer negativt än positivt om kurserna på Malmö brukshundsklubb) Så det blev en glad överaskning.
Vi tycker att Selma är duktig hon kan sitt, ligg och följer oss mycket bra. MEN I GÅR!!! Hon var helt tokig hon hoppa, studsa. Nästan så jag kunde säga vad de andra tänkte....-vilken tur att jag inte har den hunden.-Den hunden verkar över stressad....Men se, där har ni fel!!!! Det var korven som gjorde det, jo ser ni jag hade tagit med mat för att belöna henne med men då gav Anna ( tränaren) mig korv, för mat var hårt och det kunde hända att hundarna satt i halsen. Men Selma har aldrig fått korv och inte heller någon belöning (jo ord och glatt humör) så hon blev ju som tokig! Det slutade med att jag fick säga till Anna att jag har en alldeles för matglad hund så jag lockar inte med något, utan hon får en bit korv när övningen är slut. Och gissa om det gick bra??Jo, det gick superduper bra.



Lite bilder från kursen.............
Selma och jag.


Kanin håll.....Mmmmm luktar gott!






Ja, Selma då var det slut för i kväll.........

/ Matte Maria

4 kommentarer:

  1. Precis så regarerar Freija med...hade köttbullar en gång och hon övertände rejält :)

    SvaraRadera
  2. Tycker det låter ursmart vara lite "lagom" med godis! Särskilt till cocker...
    Har själv försökt vänja Assar vid att belöning MEST består i glad matte och pussar:)

    SvaraRadera
  3. Vad kul att ni är på valpkurs! Kan tänka mig att hon blev vild om hon inte är van vid sådant godis. Lagom gott godis är bäst, tycker jag också - problemet blir bara om de andra deltagarna har med sig godare saker som sprider himmelska dofter...

    SvaraRadera
  4. Ja man känner igen sin hund!
    hmmmm.
    Ja de flesta cocker är matglada !
    Och jättelydiga och duktiga men när man tror att man lärt dem något nytt och vill visa för någon då vill de inte alls.
    Ha det gott.
    Vov Vov Towe & Ricco!!!

    SvaraRadera