fredag 15 oktober 2010

TRADITION...........


Helgen som gått var det andra gången vår familj var i Vejbystrand där vi är fem familjer var av tre
har hund som hyr ett kollo där barn på sommarn tillbringar några veckor. Här har vi haft möjlighet att hyra det förra året en helg under våren och nu i år valde vi en helg i höst. Här har vuxna, barn och hundar en mysig helg tillsammans. Detta skall vi försöka göra som en tradition.
/ Matte Maria






Här är Mattar,Hussar, Mammor och Pappor som skall
ta oss fyrbenta och sig själva på en promenad längst stranden.....
Kom igen nu går vi. Jag sticker i alla fall.

Ja, men sticker ni två bara ut i vattnet så där!!!!!
Vänta på mig jag kommer..................................
Kom igen nu då, jag sticker upp............
snabba på "Söl korvar".....................

Skynda dig nu och ta kort Matte för nu sitter jag fint

Är du klar!? Du Puma vad är det som är där.........
Gud vad du är få fäng........Matte har tagit kort för läng sen...


Ninja ville inte vara med Puma och mig. Hon ville vara själva på bild med sin matte.
Vet ni vad hon är för ras? Cockopoo.
Alltså hälften av mig(cocker) är Ninja tur hon har,för jag är alldeles underbar säger matte.
Nu är vi tillbaka igen efter en härlig promenad  på stranden.
Nu får jag nog leta rätt på lill husse och lill matte de skall vara här någonstans.
Ja, detta var vår helg! och denna lördag som kommer blir inte så tokig den heller,
jag skall nämligen träffa min mamma, syster och uppfödare.
De ni......................
Med dessa ord avslutar jag detta inlägg.
Må gott alla!

2 kommentarer:

  1. Aha, vad kul!!
    Ska du träffa gammelmatte, fy vad avis vi blir på dig.
    Vi vill också dit.
    Men du kan ju ha i tanken att vi finns ca 2 mil därifrån bara så vi kan ju säga att vi nästan har träffats.
    Eller!!!
    Hälsa till henne i morgon från oss smågrabbar.
    Ha en mysig dag .
    Vov från grabbarna boys!!

    SvaraRadera
  2. Då kan du väl hälsa till min mamma...
    /Leia

    SvaraRadera